Na što trebate paziti kod "dijeljenja radnog mjesta"?

KATEGORIJE

Post category

Danas smo navikli dijeliti svoje automobile (car sharing) i svoje stanove (npr. Airbnb). Ekonomija dijeljenja više nije zasebna niša, već je odavno stigla u mainstream, a time i u svijet rada – pojavom dijeljenja radnog mjesta poznatijeg kao “desk sharing”.

Ne brišu se samo granice između rada od kuće i ureda. Sam koncept radnog okruženja također se mijenja. Zaposlenici teže tome da imaju kontrolu, ne samo nad radnim vremenom, već i nad time gdje će raditi.

U suradnji s našim partnerom Sedus, proizvođačem ergonomskog uredskog namještaja, donosimo vam korisne savjete o tome kako oblikovati uredsko okruženje u kojem se provodi politika dijeljenja radnog mjesta. Sedus je provodio brojna istraživanja o tome što motivira ljude da rade u uredima, a što da rade od kuće. Svojim ispitanicima su postavili pitanje “Ići u ured ili ne ići? Zašto radite u uredima ili na drugim lokacijama? Jedan odgovor se posebno isticao u pogledu zašto ljudi vole raditi u uredskom okruženju, a to je “Pravo radno mjesto: uredi nude ergonomski dizajnirane radne stanice koje su optimizirane za koncentriran rad i dulje radno vrijeme.

Ergonomija na radnom mjestu

Ergonomija na radnom mjestu ključni je aspekt koji ne samo da značajno utječe na produktivnost, već i na dobrobit zaposlenika. Osobito kod kompanija koje su uvele pravilo “dijeljenja radnog mjesta” gdje zaposlenici trebaju stolove i uredske stolice koje se lako mogu prilagoditi njihovim osobnim i fizičkim potrebama. Međutim, ergonomija ne uključuje samo najbolji položaj za kralježnicu, već i osvjetljenje i akustiku u prostoru.

U razgovoru sa stručnjakom za ergonomiju Michaelom Kläsener, Sedus nam donosi korisne savjete koji će vam pomoći u stvaranju radnog mjesta u kojem će svi zaposlenici bolje osjećati.

1. Prilagodljive radne stanice

Provjerite mogu li se radne stanice prilagoditi različitim potrebama zaposlenika. U kompanijama koje potiče politiku dijeljenja radnog mjesta, podesivi radni stolovi i erognomske uredske stolice neophodni su kako bi se omogućio ergonomski ispravan položaj sjedenja. Za sve zaposlene.

Za takve urede preporučujemo korištenje black:dot uredske stolice koja predstavlja izdržljivost, sofisticirani dizajn i brojne mogućnosti podešavanja. Dugotrajno sjedenje predstavlja veliko opterećenje za tijelo. Produktivnost također trpi zbog toga. Black:dot uredska stolica pruža fleksibilnost i održava ljude u ravnoteži. Opušta intervertebralne diskove i mišiće vrata i leđa.

2. Potaknite kretanje u prostoru

“Ono što nas zapravo čini bolesnima je to što se navikavamo na statično držanje”, kaže Michael Kläsener, stručnjak za ergonomiju u Sedusu. Stoga je preporučljivo integrirati zone u uredima koje su namijenjene za kratke odmore i neformalne sastanke. Potaknite svoje zaposlenike da redovito mijenjaju položaj i kretaju se unutar ureda.

Ergonomska stolica se:motion idealna je za to. Dođite, sjednite i odradite. Uredska stolica se:motion ne zahtijeva dugotrajno podešavanje, jednostavno se prilagođava svakom korisniku. Lagani prenosni tabure se:fit omogućuje dinamično sjedenje i stajanje te tako potiče kretanje na radnom mjestu.

3. Optimizirajte rasvjetu

“Imamo prekrasno prirodno svjetlo kada je radna stanica blizu prozora. Inače, naravno, također morate voditi računa o rasvjeti. I dalje se smatra preporučljivim, a to je navedeno i u smjernici DGUV-a ,da se napravi razlika između osvjetljenja staze i rasvjete radnog mjesta. Osvjetljenje staze može biti izravno ili neizravno, nije bitno. Osvjetljenje radnog prostora je mjesto gdje ljudi sjede i rade. Ovdje biste trebali paziti na smanjenje odsjaja i refleksije” objašnjava Michael Kläsener.

Osigurajte dovoljno prirodnog svjetla i nadopunite ga umjetnom rasvjetom koja se može prilagoditi. Izbjegavajte odsjaj i refleksiju na zaslonima kako biste zaštitili oči zaposlenika.

4. Poboljšajte akustiku

Dobar zvuk nije važan samo u međusobnojj komunikaciji, već i za uši. Zvuk igra važnu ulogu na radnom mjestu. To je lako uočiti u uredima otvorenog tipa. Ako u uredu imate mnogo glatkih površina, kao što su zatvorene police, vrata, prozori ili visoki stropovi, prostorija snažno odjekuje. To uzrokuje pozadinsku buku u uhu. Svaki zvuk odjekuje i odbija se od glatkih površina.

Razinu buke na radnom mjestu treba svesti na minimum kako bi se zaposlenici mogli koncentrirati. Zvuk možete prigušiti tepihom kao i akustičnim pregradama koje također pomažu smanjiti jeku i stvoriti ugodnu radnu atmosferu.

5. Stvorite područja za povlačenje

Osigurajte mirne zone i mjesta za povlačenje u uredu koja promiču dobrobit zaposlenika. Ova mjesta omogućuju opuštanje i fokusiran rad zaposlenicima. Osigurajte udoban namještaj i sofisticirane akustične kabine.

Naša rješenja nude namještaj za trenutke opuštanja, ograđena područja za fokusirani rad i diskreciju za povjerljive razgovore. Proizvodi kombiniraju atraktivan dizajn s funkcionalnošću i ergonomskom udobnošću za povećanje produktivnosti.

6. Potaknite obuku i svijest

Redovito obučavajte svoje zaposlenike o ergonomskom radu i pravilnom korištenju uredskog namještaja. Time će se podići svijest o važnosti ergonomije na radnom mjestu.

Ergonomske radne stanice ključ su zdravog i produktivnog radnog okruženja. S pravim namještajem i rješenjima svako radno mjesto može se dizajnirati tako da zadovolji individualne potrebe zaposlenika. U suradnji sa Sedus-om nudimo vam širok raspon ergonomskih proizvoda posebno dizajniranih za promicanje udobnosti i zdravlja na radnom mjestu. Upotrijebite ove savjete i naša rješenja kako biste optimizirali dizajn svog ureda i promicali dobrobit svojih zaposlenika.

Drugi sadržaj

Budućnost ureda - fizička povezanost​
Hibridni model rada prisutan je već nekoliko godina, kako globalno, tako i na našim prostorima....
EcoFlex™ Echo: inovativna podna obloga
Pri projektiranju skladnog i funkcionalnog prostora, ključno je uzeti u obzir različite elemente. Bez obzira...
Što zapravo znači aktivno sjedenje?
Svi smo svjesni da dugi periodi statičnog sjedenja, kako na poslu tako i kod kuće,...