Kako i na koje načine danas radimo?

KATEGORIJE:

Post category

Različiti zadaci zahtijevaju različite uvjete – neki uredski poslovi zahtijevaju mir i koncentraciju, dok drugi zahtijevaju blisku interakciju s kolegama. Uredski prostor koji uzima u obzir ove zahtjeve uvelike pomaže u obavljanju radnih zadataka na najbolji mogući način. Ovisno o potrebnoj radnoj situaciji razlikujemo 4 načina rada, a to su koncentracija, komunikacija, suradnja i opuštanje.Današnje radno mjesto treba biti osmišljeno tako da zadovolji potrebe za navedene načine rada. Ključna prednost ovakvog dizajna ureda je podržavanje upravo onih stilova rada koji su važni za produktivnost i dobrobit zaposlenika.

Zadatak određuje radno okruženje

U modernom radnom svijetu zadaci su dinamični i fleksibilni, stoga zahtijevaju različita radna okruženja. Danas zaposlenici sve više sami odlučuju gdje i kako najbolje mogu obavljati svoje zadatke, izmjenjujući različite načine rada. Koncentrirani individualni rad može biti praćen povremenim online sastancima, timski rad može se zamijeniti s mjestom za opuštanje i razmišljanje. Kada danas planiramo ured i svoje radno okruženje trebamo uzeti u obzir spomenute načine rada i projektirati poslovno okruženje koje će to poticati.

Moderni uredi stvaraju okruženje za četiri različite radne situacije: koncentracija, komunikacija, suradnja i opuštanje. Spomenuti načini rada postavljaju vrlo specifične zahtjeve za urede i uredski namještaj. Prilagođeno potrebama zaposlenika, moguće je minimizirati pogreške i time postići bolje rezultate.

1. Koncentracija

Diskrecija
Zaposlenicima je povremeno potreban trenutak koji zahtijeva malo veću diskreciju. Za ovakve situacije u open space uredima kao rješenje su razvile “telefonske govornice” u kojima zaposlenik može obaviti i neke privatne stvari tijekom radnog vremena, a blizina prostora ne dopušta rad koji zahtijeva visoku razinu koncentracije.

Usredotočenost
Čak i tvrtke u kojima timski rad igra veliku ulogu, zahtijevaju uredske prostorije u kojima se njihovi zaposlenici mogu koncentrirati na određene zadatke. Zaposlenici radeći na taj način provedu pola radnog vremena. Studija pokazuje da se koncentracija u uredu omogućuje stvaranjem odgovarajuće distance između pojedinačnog zaposlenika i njegovih kolega.

Neformalni solo rad
Ovo se odnosi na trenutke u kojima zaposlenici napuštaju svoje radne stolove, ali nastavljaju raditi na neformalniji način, slično stanju koncentracije. No, odvojenost od drugih je manje izražena jer i dalje postoji mogućnost interakcije s kolegama koji rade u istoj uredskoj prostoriji.

2. Komunikacija

Povjerljivo
Povjerljivi oblik rada obuhvaća sve situacije u kojima nekolicini članova osoblja treba malo privatnosti za razgovor o osjetljivim temama. Općenito su to pitanja vezana uz posao, a ne privatna pitanja. Zaposlenici stoga rado koriste prostore za sastanke posebno predviđene za tu svrhu.

Prezentacija
Ovaj oblik rada uključuje sastanke koji se održavaju u svrhu komuniciranja informacija putem prezentacija. Studija pokazuje da se za to mogu koristiti različite vrste soba, kao i tradicionalne sobe za sastanke.

Trening /edukacija
Obuka se odnosi na sve situacije u kojima postoji formalna razmjena znanja. Iako sobe za obuku zahtijevaju specifične uredske instrumente i uredsku opremu, studija pokazuje da se tradicionalna nastava s klupama i prezentacijskom pločom još uvijek koristi, čak i u najsuvremenijim uredima.

Križanja
U uredima postoje područja koja potiču spontanu komunikaciju između kolega. Ova područja često karakterizira postojanje predmeta okupljanja, poput aparata za kavu, fotokopirnog stroja ili sličnog uređaja. Ti se prostori često označavaju kao “križanja”. Zbog funkcije koju pružaju: zaposlenici tamo odlaze s određenim razlogom, a zatim ondje provode dulje zbog nepredviđenih razgovora koji se često tiču stvari vezanih uz posao.


Druženja

Zaposlenici traže prilike za susrete, jačanje osjećaja pripadnosti i razmjenu informacija na neformalan i neplaniran način. Kantine i lounge zone mjesta su susreta gdje se sve to radi. U mnogim slučajevima hrana i piće su osigurani, dok “dodir prirode” u sobi osigurava da se zaposlenici osjećaju još opuštenije.

3. Suradnja

Brainstorming
Mnoge tvrtke imaju posebne uredske prostorije u kojima zaposlenici mogu lakše osloboditi svoju kreativnost i učinkovitiji rad na projektima. „Brainstorming“, kao stil rada, uključuje sve privremene pristupe radu i zahtijeva osiguravanje fizičkog prostora, zajedno s uredskom opremom i uredskim namještajem.

Grupni rad
U prošlosti se timski rad odvijao samo oko radnih stolova ili konferencijskih stolova, dok se sada oodvija na fleksibilniji način. Za ovakav oblik rada bio bi prikladan cijeli niz prostorija. Ako je projektni tim samo privremen ili radi kao poseban odjel, okvir za ovaj stil rada mora uključivati prostorije koje pojednostavljuju timski rad, a istovremeno pojedinačnim članovima tima nude mogućnost da sami dovrše određene zadatke.

4. Opuštanje

Kontemplacija
Kako se naš stil rada i stil života sve više isprepleću, javlja se potreba za lounge zonama gdje se zaposlenici mogu opustiti. Ove lounge prostorije omogućuju zaposlenicima da nakratko prekinu svoj posao, da bi mu se kasnije vratili opušteni i osvježeni. Lounge zone su sobe koje služe za opuštanje, namijenjene isključivo pojedincima.

Drugi sadržaj

EcoFlex™ Echo: inovativna podna obloga
Pri projektiranju skladnog i funkcionalnog prostora, ključno je uzeti u obzir različite elemente. Bez obzira...
6 savjeta za "dijeljenje radnog mjesta"
Danas smo navikli dijeliti svoje automobile (car sharing) i svoje stanove (npr. Airbnb). Ekonomija dijeljenja...
Što zapravo znači aktivno sjedenje?
Svi smo svjesni da dugi periodi statičnog sjedenja, kako na poslu tako i kod kuće,...