Dizajn uredskog prostora u „novoj normali“​

Kategorije:

Post category

Ako pitate zaposlenike u kakvom uredu žele raditi, velika je vjerojatnost da će opisati ured s puno neformalnih zona i prostora za komunikaciju. Prostor koji je sličniji ležernijoj atmosferi i kafiću nego tradicionalnom uredu kojeg poznajemo. Na vrhu popisa želja zaposlenika ističu se brza i pouzdana WiFi veza, topli napitci i svježa hrana u ugodnom okruženju, mogućnost za miran rad kada je potrebno kao i mogućnost da započnu neformalne razgovore s kolegama u prolazu.  Nije slučajno što, kad ih se u vremenima izolacije pitalo što im najviše nedostaje iz ureda, istaknuli su te iste želje.

Ove potrebe i želje zaposlenika su nam poznate već neko vrijeme, a nanovo su stavljene u fokus usred trenutne pandemije. U 2015. godini Johnson Controls’ Global Workplace Solutions objavilo je izvještaj „The Smart Workplace 2040“ koje opisuje znatno drugačiji pristup poslu od ovog koji nam je do sada poznat. U izvještaju su stavili naglasak na mogućnost da zaposlenici mogu birati kada će raditi i okruženje u kojem će raditi.

Sedus Smart Office lounge zona

Opisali su svijet u kojem će zaposlenici češće raditi od kuće i donosti će odluke kada održavati poslovne sastanke s kolegama i suradnicima u uredskim prostorima. Prema njihovim istraživanjima, fizička povezanost je bitna zbog izgradnje međusobnih odnosa, dobrobiti pojedinca, razmjeni znanja i suradnji koja je fokusirana na ostvarivanje zadanog cilja.

Autori spomenutog Johnson Controls istraživanjima su predvidjeli da će ove promjene nastupiti tek u 2040.godini. Danas se ispostavilo da su bili u pravo što se tiče činjenica i zaključak koje su iznijeli, samo su pogriješili godinu.

Uredi dizajnirani s naglaskom na dobrobit zaposlenika obilježit će radnu okolinu u „novoj normali“

Nedavno objavljeno Leesman istraživanje o iskustvu rada ljudi od kuće, potvrdilo je samo dodatno činjenicu koliko ljudi cijene rad u pomno dizajniranom i poticajnom radnom okruženju koji zadovoljava njihove potrebe. Posebice se istaknula potreba da dijele informacije s kolegama u neformalnom okruženju, izgrađuju snažne poslovne odnose, te surađuju i dijele zajedničko zadovoljstvo zbog postignutih rezultata.

Sedus uredski namjestaj

U radu koji je Tom Allen radio na MIT-u 1970-ih godina dokazano je da je postoji eksponencijalni pad komunikacije među ljudima kako se udaljenost između njih povećava. Danas možemo vidjeti da je ta premisa i dalje točna u kontekstu tehnološke i fizičke udaljenosti.

 

Koristi od uspješne komunikacije i suradnje proizlaze ne samo zbog postizanja mjerljivih rezultata, već i zbog osobnog zadovoljstva u činjenici da smo dio novog timskog iskustva i mreže znanja. Zaposlenici koji se bave istraživanjima i kreativnim radom produktivniji su u okruženju gdje imaju pristup različitim informacijama jer se na taj način stimuliraju nove spoznaje i ideje.

U članku iz Harvard Business Review-a koji je objavljen 2014. godine istaknuto je da je interakcija licem u lice daleko jedna od najvažnijih aktivnosti u uredu. Stvaranjem poslovne okoline koja potiče spontane susrete kolega u uredu, omogućuje se i bolja radna produktivnost.

Drugi sadržaji

EcoFlex™ Echo: inovativna podna obloga
Pri projektiranju skladnog i funkcionalnog prostora, ključno je uzeti u obzir različite elemente. Bez obzira...
6 savjeta za "dijeljenje radnog mjesta"
Danas smo navikli dijeliti svoje automobile (car sharing) i svoje stanove (npr. Airbnb). Ekonomija dijeljenja...
Što zapravo znači aktivno sjedenje?
Svi smo svjesni da dugi periodi statičnog sjedenja, kako na poslu tako i kod kuće,...