Kako izgledaju uredi nove generacije?

Kategorije:

Post category

Kako bi zadovoljio nove zahtjeve koji se postavljaju pred njega, koncept ureda mora se razvijati, stapajući se s drugim prostorima kao što su domovi, hoteli, barovi i javne površine. Ured nove generacije mora biti usmjeren na dobrobit ljudi.

Jedna od najvažnijih i najdugotrajnijih ostavština karantene je stvaranje prostora koji podržavaju sposobnost ljudi da rade bilo gdje. Pri tome se ne misli samo na izbor između kuće i ured, nego mnogo više. Zaposlenici nisu više vezani za te strukture, mjesta i vremena rada kao što su prije bili. Zaposlenici sada imaju nove potrebe i veća očekivanja. Žele imati veću kontrolu nad vremenom i mjestom gdje rade. Žele raditi u okruženjima koja su prilagođena njihovim specifičnim potrebama i željama kako bi bili produktivniji i angažiraniji.

Na neki način ured se sada natječe s drugim mjestima odakle ljudi mogu raditi. Zbog toga se ured nove generacije razvija kako bi dodatno dao prioritet dobrobiti i njegovao bolju ravnotežu između osobnog života i posla. Da bi tome pristupili učinkovito, trebamo crpiti inspiraciju iz različitih vrsta prostora, posebno onih koji se natječu u privlačenju pozornosti ljudi. Usvajanjem nekih značajki kafića, hotela i drugih oblika zajedničkog i javnog prostora, moderni ured može se afirmirati kao novo mjesto u životima ljudi.

Ured = prostor za rad i druženje

Ured se pretvara u prostor koji više nije dizajniran samo za rad, već mjesto u kojem se ljudi susreću, zabavljaju, jedu, zajedno stvaraju i brinu se. Postaje poticajno i ugodno mjesto u kojem ljudi uživaju u provođenju vremena, mogućnosti odabira prostora i okruženje koje najbolje odgovara njihovim potrebama tijekom dana.

Evo nekoliko savjeta za stvaranje ureda sljedeće generacije usmjerenih na dobrobit ljudi:

  • Prostori za učenje i koncentraciju
  • Područja za pojedince i njihov privatni život
  • Područja za zajednicu tvrtke
  • Usluge i područja za putovanje na posao

Prostori za učenje i koncentraciju

Posljednjih godina ljudi su mogli eksperimentirati s različitim mjesta i doznati kako i gdje najbolje rade. To je dovelo do razvoja novih navika i ponašanja koje ljudi žele održati čak i u hibridnom načinu rada. Upoznati tim novim očekivanjima i potrebama, ured bi trebao pružiti odgovarajuće okruženje i radni prostor za individualni rad.

Ovi prostori inspirirani su mjestima koja nisu tradicionalni ured, kao što su domovi, knjižnice i kafići u kojima su se ljudi već navikli raditi. Moguće je stvoriti male sobe za rezerviranje koje su spoj učinkovitost ureda s udobnošću i neformalnošću doma ili hotelske sobe. Osim toga, mogu se osigurati određena “tiha područja” u uredu, namještena i dizajnirana prema inspiraciji iz knjižnica, kako bi se omogućio koncentrirani rad uz minimalne izvore distrakcije.

Područja za pojedince i privatni život

Hibridni model rada temelji se na fleksibilnosti i prilici koju nudi ljudi da bez napora prelaze između aktivnosti usmjerenih na posao i osobnih potreba i života. Iz tog razloga, uredi moraju biti dizajnirani ne samo s fokusom na rad nego i na integraciju i olakšavanje drugih aspekte života zaposlenika. To se može učiniti crpljenjem inspiracije i hibridizacijom s novim radnim prostorima koji su se pojavili u gradovima, domovima, hotelima itd., koji su, budući da izvorno nisu povezani s radom, posebno prikladni za ove potrebe.

Na primjer, sobe dizajnirane i inspirirane domaćim dnevnim sobama u kojima ljudi mogu imati privatne sastanke s prijateljima ili se privremeno opustiti i odvojiti od posla. Osim toga, ako postoje grupe s posebnim privatnim potrebama, preporučljivo je osigurati područja koja zadovoljavaju njihove zahtjeve.

Područja za zajedništvo

U hibridnom modelu rada jedna od glavnih funkcija ureda je da olakšavaju društvene interakcije među kolegama i potiču osjećaj zajedništva unutar tvrtke. Sastanak i interakcija s kolegama jedan je od primarnih razloga zašto ljudi dolaze u ured. Da učinkovito ispunili ovu funkciju, društvena područja unutar ureda trebala bi se nadahnuti iz vanjskih prostora kao što su barovi i hoteli.

Konkretno, restorani i kantine trebaju pružati gostoljubivo, neformalno i ugodno okruženje koje potiče socijalizaciju. Pri projektiranju ovih prostora potrebno je uzeti u obzir nova radna ponašanja koja su se pojavila. Ljudi često biraju rad za zajedničkim stolovima u barovima ili restoranima izvan ureda, cijeneći njihovu slobodu i neformalnost ponuda.Isti organizacijski pristup korištenju može se replicirati unutar ureda stvaranjem kantine s raznim stolovima i otvorenim mjesta za sjedenje gdje pojedinci mogu raditi.

Usluge i područja za putovanje na posao

Istraživanja pokazuju da je pitanje mobilnosti, a posebno kako i koliko dugo ljudi putuju svaki dan, jedan je od najvažnijih čimbenika za zaposlenike kada je riječ o izboru radnog mjesta. Tako, organizacije moraju pažljivo razmisliti o tome što mogu učiniti kako bi ljudima olakšali svakodnevna putovanja na posao. Prostori i usluge moraju se vrednovati od slučaja do slučaja jer potrebe mogu varirati ovisno o kontekstu i mjesto ureda.

Međutim, jedno razmatranje koje vrijedi u mnogim slučajevima je potreba za uredskim ormarićima za pohranu osobnih stvari. Fleksibilnost hibridnog načina rada i korištenje većeg broja nedodijeljenih prostora u zgradi stvara potrebu za opremanjem ureda s dodijeljenim ili zajedničkim ormarićima za pohranu osobnih stvari.

Doznajte više o ovoj temi na Sedus INSIGHTS: Workplace blend

Drugi sadržaj

EcoFlex™ Echo: inovativna podna obloga
Pri projektiranju skladnog i funkcionalnog prostora, ključno je uzeti u obzir različite elemente. Bez obzira...
6 savjeta za "dijeljenje radnog mjesta"
Danas smo navikli dijeliti svoje automobile (car sharing) i svoje stanove (npr. Airbnb). Ekonomija dijeljenja...
Što zapravo znači aktivno sjedenje?
Svi smo svjesni da dugi periodi statičnog sjedenja, kako na poslu tako i kod kuće,...