Što je strateško planiranje radnog okruženja?

KATEGORIJE:

Post category

Jednostavno rečeno, strateško planiranje i dizajn radnog okruženja (poznatije kao Workplace Strategy) je direktno povezano s produktivnošću zaposlenika i uspješnim poslovanjem kompanije. Riječ je o procesu kojim usklađujemo dizajn radnog okruženja s načinom na koji kompanija posluje radi optimizacije produktivnosti, učinkovitosti i zadovoljstva zaposlenika.

Razlog zašto preporučujemo strateško planiranje i dizajn radnog okruženja je zbog toga što u konačnici povećava angažman i dobrobit zaposlenika, te smanjuje izostanke s posla. Kao rezultat toga kompanije gotovo uvijek vide povećanje ukupnog rezultata i uspjeha poslovanja. Osim toga, može pomoći u procesu privlačenja vrhunskih talenata i zadržati postojeće talente na duži vremenski period.

Na koje načine danas radimo?

U svakodnevnom poslu, različiti zadaci zahtijevaju drugačije uvjete rada – neki poslovi zahtijevaju koncentraciju i fokus, dok drugi pak traže suradnju i blisku interakciju s kolegama. 

Ključno je shvatiti da zaposlenici u radnim okruženjima, gdje mogu balansirati između prostora za fokus i suradnju, postižu veću angažiranost i produktivnost.

Za poticajno radno okruženje poželjno je projektirati poslovni interijer tako da se zadovolje 4 načina rada, a to su:

  1. koncentracija i fokusiran rad – zatvoreni uredi, otvorene uredske radne stanice, akustične kabine poput telefonskih govornica
  2. komunikacija – sobe za sastanke, učionice, prostori za prezentacije
  3. suradnja – prostor za brainstorming, timski rad i neformalne sastanke, restorani i kantine
  4. opuštanje – lounge zone, te sofe i uredske fotelje za opuštanje

Prvi korak kod planiranja radnog okruženja

Prvi korak kod strateškog planiranja radnog okruženja je razumijevanje radnih procesa kompanije kroz prizmu 4 gore navedena načina rada, a zatim steći razumijevanje poslovanja u njegovom trenutnom stanju. U ovoj fazi planiranja bitne su želje i potrebe klijenta. Kada radimo dizajn poslovnih interijera klijent nas upoznaje s kulturom kompanije koju treba ukomponirati u uredski prostor.

Kako bi znali projektirati i osmisliti način korištenja pojedinih radnih prostora, treba odgovoriti na pitanja:

1. Kojom vrstom posla se klijent bavi?
Tako prepoznajemo kolika je potreba za zatvorenim uredima ili open space prostorom, te prostorijama za timski rad, kolika je potreba za velikim ili malim konferencijskim sobama. Sve ovo definirat će broj i veličinu prostorija.

2. Koji je određen broj potrebnih radnih mjesta
Zanima nas koliko često zaposlenici rade od doma i koliko zaposlenika koristi jedno radno mjesto. Ovo je bitno i kasnije za odabir uredskog namještaja npr. ukoliko jedno radno mjesto koristi više zaposlenika, radni stol i uredska stolica trebaju se prilagođavati različitim korisnicima.


3.Kako uvesti branding kompanije kroz dizajn interijera
Kako bi znali prenijeti viziju i kulturu kompanije u dizajn interijera, klijent nas prvo treba upoznati s osnovnim informacijama o kompaniji. Logo poduzeća, branding, načini komunikacije – sve su to potrebne informacije da se kultura kompanije na kreativan način prenese u dizajn interijera.

Tako se dobiva odgovor koje materijale koristiti, palete boja i kojim stilom uređenja interijera se voditi.

Što je bitno kod planiranja radnog okruženja?

Zlatno pravilo dizajna interijera je dobro osvjetljenje interijera i prodor prirodne svjetlosti, jer se tako dobiva osjećaj svježine i udobnosti. Hodnici trebaju biti fluidni i prostrani, uz što bolje osvjetljenje. Lakoća postizanja tog efekta ovisi od prostora do prostora, ali moderna rasvjeta i staklene stijene su svakako dio rješenja.

U open space prostorima pomoću staklenih stijena mogu se formirati konferencijske dvorane i sobe za sastanke. Hoyez staklene stijene osim funkcije ograđivanja prostora, pružaju i dobru akustičnu izolaciju te donose moderan i čist izgled prostora.

Zaposlenici većinu vremena provode za svojim decidiranim radnim mjestom, pa njima posvećujemo posebnu pozornost. Radni mjesto treba biti adekvatno osvijetljeno prirodnim svjetlom. Poželjno je odvojiti ga od bučnih prostora, te zaštiti od stalnih pogleda i pravilno okrenuti prema prostoru.

Kako bi se zaposlenicima omogućila opuštajuća atmosfera i promjena okruženja radi poticanja tijeka misli, treba im pružiti i mjesto u uredu gdje to mogu postići. Naglasak na lounge zonama i mjestima za opuštanje je sve veći jer ih zaposlenici sve više zahtijevaju i pridonose vrijednosti poduzeća.

Ujedno su i sjajna prilika za komponiranjem kulture kompanije kroz dizajn interijera. Pri postizanju tog cilja svakako doprinosi i dizajnerski i ergonomski lounge namještaj osmišljen isključivo za lounge zone.

Koja je uloga uredskog namještaja u dizajnu ?

Uredski namještaj je isto dio dizajna interijera, ali dizajn i estetika ne bi trebali biti svrha samom sebi. Dizajn interijera ne bi trebao biti fokusiran na svaki pojedinačni segment prostora ili zida, već bi trebalo planski sagledati cijeli prostor, detektirati kvalitete i nedostatke prostora te odabirom prevladavajućeg materijala, boja i uzorka odrediti stil uređenja interijera.

Ovaj korak usklađivanja uzoraka olakšava daljnju razradu dizajna jer sprječava prezasićenost različitih komponenta koji bi izazivali previše nepotrebnih podražaja, ali može poslužiti i kao prvotna skica koja se prezentira klijentu kako bi se u startu krenulo u željenom smjeru.

Prilikom strateškog planiranja i kroz dizajn interijera mogu se:

  • riješiti nedostatci ili probleme (npr. umjesto slika, zidove “ukrasiti” akustičnim panelima ukoliko je akustika prostora loša)
  • naglasiti kvalitete (npr. drugačijom rasvjetom osvijetliti željeni dio)
  • definirati i razgraničiti prostore te kreirati smjerove kretanja i zadržavanja (npr. dizajnom tepiha usmjeriti kretanje, odvojiti zone rada od odmora itd.)

sve kroz ranije definiranu paletu boja ili nekog dominantnog elementa dizajna.

Ukoliko se ispune gore navedeni uvjeti, rezultat je koherentan dizajn cijelog ureda koliko god velik bio, te ugodan prostor za boravak.

Drugi sadržaj

Podešavanje uredske stolice u 10 koraka
Velik dio danas provodimo u radnom okruženju i zbog toga je tema optimizacije radnog mjesta...
Trendovi za uređenje interijera u 2024.
U dizajnu interijera 2024. godina donosi sa sobom zanimljive promjene i inovacije koje odražavaju sve...
Ergonomske stolice po promotivnoj cijeni
Na AKCIJI imamo ergonomske uredske stolice s 10 godina garancije i brzim rokom isporuke. Riječ...